Szanowni uczniowie!
W związku z wyjątkową sytuacją związaną z koronawirusem, nauczyciele specjalnie dla Was przygotowali materiały do opracowania z poszczególnych przedmiotów. W przypadku pytań, problemów ze zrozumieniem treści prosimy o kontakt z placówką.
Partia materiałów od 22.06:
Materiały Biblioteka:
W A K A C J E Z K S I Ą Ż K Ą !
KLIKNIJ, aby pobrać prezentację
Partia materiałów od 15.06:
Partia materiałów od 08.06:
Partia materiałów od 01.06:
Materiały od Pani bibliotekarki:
CZYTANIE JEST WAŻNE !
XIX Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom 2020
30 maja – 7 czerwca
KLIKNIJ, aby pobrać
Partia materiałów od 25.05:
Partia materiałów od 18.05:
Partia materiałów od 11.05:
TERAPIA PEDAGOGICZNA:
Karty pracy od Pani Bogusi dla osób z dysleksją znajdziesz TUTAJ
WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE:
Szanowni uczniowie!
17 maja obchodzimy Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii.
Skąd ta data?
17 maja 1990 r. Światowa Organizacja Zdrowia usunęła homoseksualizm z Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób, stąd też tego dnia w 2004 r. ustanowiono Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii (później nazwę zmieniano). Celem święta jest podkreślenie problemu osób LGBT doświadczających przemocy oraz dyskryminację.
Poczytajcie o tym zjawisku w internecie i innych źródłach, zapoznajcie się z tematem.
KLIKNIJ, aby pobrać prezentację.
Partia materiałów od 04.05:
Materiały od Pani Bibliotekarki:
Maj – miesiącem Kultury, Oświaty, Książki i Prasy
KLIKNIJ, aby poznać szczegóły
Drodzy uczniowie – tydzień od 27.04 potraktujcie jako czas do powtórzeń materiału przesłanego wcześniej przez nauczycieli.
Życzymy zdrowia i miłej, bezpiecznej majówki, zgodnej z zasadami w czasach epidemii!
Partia materiałów od 20.04:
Gdzie można uzyskać wsparcie specjalistyczne? KLIKNIJ, aby dowiedzieć się więcej
WSPARCIE PEDAGOGICZNE:
Materiały od Pani Bogusi: KLIKNIJ, aby pobrać kartę pracy
Wskazówki grona pedagogów w czasach pandemii KLIKNIJ, aby pobrać
Materiały od Pani Bibliotekarki:
Biblioteka przypomina:
23 kwietnia Światowy Dzień Książki
KLIKNIJ, aby pobrać
TERAPIA PEDAGOGICZNA:
DRODZY UCZNIOWIE
Okres pandemii i izolacji to czas trudny. Przy użyciu wyobraźni i odrobiny chęci możecie pobudzić swoją aktywność i sprawić, że czas spędzony w domu będzie efektywny.
Uczęszczając na zajęcia terapii pedagogicznej ćwiczycie umiejętności, które pomagają dyslektykom w nauce. Będąc w domu, poprzez proste ćwiczenia, gry i zabawy możecie spróbować uaktywnić swój mózg.
CZYTAJ, CZYTAJ , CZYTAJ
Pamiętajcie, że czytanie może być nie tylko przyjemnością. Czytając książki, czasopisma, ciekawe artykuły umieszczane na stronach internetowych możecie rozwijać swoje zainteresowania. Uczycie się nowych pojęć i zdobywacie wiedzę o świecie a to co czytacie odnosicie do własnych ocen
i doświadczeń. Czytany tekst może być dla was inspiracją do nowego działania.
Pamiętajcie, że im więcej czytacie tym wasze czytanie jest płynniejsze i będziecie popełniać mniej błędów ortograficznych. Dlatego zachęcamy do codziennej lektury. Czytajcie sami i rodzeństwu, skorzystajcie z czasu wolnego i zanurzcie się w lekturze, która może stać się dla was inspiracją.
GRY I ŁAMIGŁÓWKI
Spędzanie czasu w domu nie musi być nudne. Grajcie w gry planszowe, karty, rozwiązujcie łamigłówk i rebusy. Pamiętajcie, że taka aktywność może być świetną formą spędzania czasu z rodziną i pomoże wam rozładować napięcie. Kształtuje w Was umiejętność zdrowej rywalizacji, ćwiczy spostrzegawczość i logiczne myślenie. Gry i łamigłówki poprawiają koncentrację, pobudzają umysł
i ciało. Pamiętajcie, że najlepsza nauka jest przez zabawę.
Pamiętajcie, że czas spędzony może być ciekawy i przyjemny. Przygotowałyśmy dla Was szereg ćwiczeń i zadań, które możecie wykonać w wolnej chwili,
w ramach zdalnej terapii pedagogicznej. Wykonujcie je sami lub z rodzeństwem i traktujcie to jako dobrą zabawę. Dodatkowo przedstawimy wam wskazówki, jakie pomogą wam w wywiązaniu się z codziennych obowiązków ucznia. Powodzenia!!!
Zespół terapeutów pedagogicznych
Wskazówki skutecznego uczenia się KLIKNIJ, aby pobrać
Karta pracy KLIKNIJ, aby pobrać
Partia materiałów od 6.04:
WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE:
Drodzy uczniowie, ponieważ obecny, szczególny czas u części ludzi powoduje mocne nasilenie postawy związanej z lękiem zapraszamy do lektury krótkiej prezentacji dotyczącej zaburzeń lękowych. Po zapoznaniu się postarajcie się odpowiedzieć sobie na pytania: Czy moja postawa w związku z epidemią jest racjonalna czy przesadzona? Czy obawiam się zakażenia bardziej niż inni, mimo że nie mam szczególnych powodów? Czy w sytuacji myślenia o zakażeniu pojawiają się u mnie silne objawy “z ciała”? Jeśli na którekolwiek pytanie odpowiedzieliście twierdząco, warto skorzystać z naszego wsparcia!
KLIKNIJ, aby pobrać prezentację
Drodzy uczniowie, poświęćcie sobie chwilę i doceńcie swoją wyjątkowość! Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją dotyczącą poczucia własnej wartości. Na koniec postarajcie się wykonać ćwiczenie i rozwinąć swoje myśli… (zadanie opisane na samym końcu prezentacji). Pamiętajcie, że możecie zaglądać do rozwiązanego ćwiczenia zawsze wtedy, gdy zaczniecie mieć wątpliwości, czy jesteście wartościowymi osobami.
KLIKNIJ, aby pobrać prezentację
Poniżej materiały przesłane przez Panią bibliotekarkę:
L i t e r a t u r a m ł o d z i e ż o w a
poruszająca problemy współczesnej młodzieży:
- Krime Story / Marcin Gutkowski
Książka porusza wątek przestępczości w klimacie kultury hip-hopowej. Główny bohater skłania się do różnego rodzaju przemyśleń wobec ciemnej rzeczywistości śląskich miast. Autor pokazuje, jakie konsekwencje i skutki mogą mieć w przyszłości lekkomyślne decyzje.
- Cry baby / Ginger Scott
Głównym bohaterem jest chłopak, który zostaje członkiem gangu i dziewczyna, dzięki której zrozumie, ze istnieje inny świat nie związany z przestępczości i pod której wpływem postanawia zmienić coś w swoim życiu.
- Cyberprzemoc / Anna Szuster, Julia Barlińska
Książka poświęcona problematyce przemocy rówieśniczej, elektronicznej agresji występującej wśród młodzieży.
- Rodzinne sekrety – Blizny / Rebeca St. Jones
Bohaterka książki w obliczu trudnych doświadczeń rodzinnych znajduje ukojenie
w samookaleczaniu. Żyje w poczuciu winy, braku umiejętności mówienia o uczuciach
i emocjach. Nacinanie skóry jest desperackim aktem nie radzenia sobie
z problemami.
- My, dzieci z dworca ZOO / Christiane F.
Autorka opisuje wstrząsające autentyczne zdarzenia młodych bohaterów, którzy zetknęli się z narkotykami. Książka wydaje się być przestrogą dla młodych nastolatków, aby ustrzec się przed podobnymi konsekwencjami. Może stanowić hamulec przed podejmowaniem niewłaściwych decyzji.
- Idź, zapytaj Alice / Beatrice Sparks
Wstrząsająca opowieść o młodej dziewczynie, która bierze narkotyk dla zabawy, a w konsekwencji doprowadza się do uzależnienia. Zaskakujące zakończenie prowokuje czytelnika do głębszego zastanowienia przed sięgnięciem po narkotyki, które w dzisiejszych czasach nie są trudne do zdobycia dla młodych ludzi.
- Ćpun / Melvin Burges
Kontrowersyjna powieść, która zdobyła prestiżowe brytyjskie nagrody literackie
dla młodzieży. Jej tematyka wiąże się ze sprawami seksu i narkotyków. Dwójka nastolatków borykających się z samotnością i niezrozumieniem, trafia do środowiska narkomanów. Próby uwolnienia od nałogu kończą się niepowodzeniem.
- Odlot na samo dno / Jan Grey
Historia bohaterki obrazuje popadanie w nałóg narkotykowy, ostrzega przed bagatelizowaniem zagrożenia. Pozwala poznać świat narkotykowego kręgu,
bez wkraczania w niego.
- Chcę być kimś! / Michał Zawadka
Autor stara się podbudować u młodzieży wiarę w siebie i zainspirować do działania. Młody czytelnik po przeczytaniu ma zrozumieć swoją wyjątkowość i wykazać więcej zaangażowania w osobistym rozwoju.
- Niezbędnik dobrych manier dla nastolatków / Joanna Jabłczyńska, Marcin Przewoźniak Książka przedstawia odpowiedzi na trapiące nastolatków dylematy dotyczące savoir-vivru. Zawiera rady znanej aktorki i dziennikarza młodego pokolenia przekazane w przystępnej formie, adresowane do młodego czytelnika.
Zapraszamy również do udziału w konkursie „Mój ulubiony bohater książkowy”
Wykonujemy plakat lub rysunek przedstawiający postać, którą znamy z książki.
Technika dowolna: szkic ołówkiem, rysunek kredkami, plakat farbami i inne.
KLIKNIJ, aby pobrać szczegóły
Poniżej kolejna partia materiałów od nauczycieli na tydzień od 30.03:
WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE:
Prezentacja dotycząca zaburzeń nastroju, lęku i samobójstw – w razie pytań zapraszamy do dyskusji i kontaktu! KLIKNIJ, aby pobrać
Poniżej kolejna partia materiałów od nauczycieli na tydzień 23.03.-27.03:
Cukiernicy klasa 1 po gimnazjum
Zadania Podstawy przedsiębiorczości
Zadania Podstawy przedsiębiorczości 1 b, c, d